Mercedes-Benz Třídy A 250 e
Kupní cena od 989 780 Kč
Celkový výkon: 160 kW (218 k)
Čistě elektrický dojezd: 71 km
Nová dynamika, účinnost a dojezd pro všechny segmenty vozidel.
Celkový výkon: 160 kW (218 k)
Čistě elektrický dojezd: 71 km
Vozidla plug-in hybrid nabízí výhody dvou světů: ve městě jezdíte na elektřinu, na dlouhých trasách těžíte z dojezdu spalovacího motoru. Z celkového pohledu je Vaše jízda efektivnější, neboť můžete rekuperovat energii při brzdění.
Největší předností hybridní technologie je její všestrannost a flexibilita bez nutnosti vědomého zásahu řidiče. Spojuje pohodlí elektromobilu – téměř nehlučnou jízdu na elektrický pohon bez lokálních emisí – s nezávislostí a neomezeně dostupným výkonem spalovacího motoru na dlouhých trasách.
Inteligentní řízení pohonu neustále automaticky volí ideální kombinaci spalovacího motoru a elektromotoru, aby byly v každé jízdní situaci co možná nejefektivněji využívány výkon a dojezd.
Jako zásobník elektrické energie se používá lithium-iontový vysokonapěťový akumulátor, který lze nabíjet z externího zdroje elektrické energie.
Tento typ akumulátoru spojuje vysokou hustotu energie s dlouhou životností a zároveň s relativně malými nároky na prostor. Nabíjí se pomocí nabíjecí zásuvky v boční stěně nebo v zadním nárazníku vozidla.
Vozidlo plug-in hybrid lze v zásadě nabíjet z každé domácí zásuvky. Podstatně rychlejší alternativu však vždy představoval wallbox od Mercedes-Benz.
Vozidlo dosáhne opět plného elektrického dojezdu v nejkratší době. Pokud zrovna nejste doma, nabízí Vám možnost „dočerpání“ elektrické energie do vozidla veřejné nabíjecí stanice.
Elektromotor může být využíván jako motor, ale i jako alternátor. V režimu motoru slouží k pohonu vozidla, v deceleračním režimu a při brzdění probíhá zpětné získávání elektrické energie, která je použita k nabíjení lithium-iontového akumulátoru.
Elektromotor může již při rozjezdu poskytnout svůj maximální točivý moment a tím zajistit velmi energické zrychlení ze zastavení. Vysoce efektivní měnič točivého momentu poskytuje v režimu hybridního pohonu obvyklý vysoký komfort při rozjezdu.
U rekuperace se jedná o přeměnu kinetické energie na elektrickou pro částečné zpětné získávání brzdné energie v deceleračním režimu.
Tato energie může být uložena do lithium-iontového akumulátoru a později opět použita elektromotorem pro pohon vedlejších spotřebičů ve vozidle (jako např. klimatizace).
V závislosti na modelu jsou výkonné zážehové nebo vznětové motory kombinovány s hybridními moduly a akumulátory různých výkonových stupňů.
Výkon spalovacího motoru je v případě potřeby podporován elektromotorem – pro další navýšení výkonu při zrychlení. Výsledkem jsou jízdní výkony, které spojují radost z jízdy a komfort se sníženou spotřebou a nižšími lokálními emisemi.